ESDH-sekretariatet

Brugeroprettelse & Indblik

Brugeroprettelse

Alle ansatte på AAU oprettes automatisk som brugere af WorkZone og har derfor adgang til at arbejde i systemet, hvis de enten arbejder via en administrativ pc eller er logget ind på en administrativ pc via fjernskrivebord (se evt. vejledninger til at logge ind via fjernskrivebord i vores FAQ) . 

LOGIN I WORKZONE/ADGANG TIL WORKZONE

Du kan få adgang til WorkZone med dit AAU login her

Indblik (Læseadgang)

Alle brugere har dog ikke adgang til alt i systemet. Sager, der indeholder fortrolige eller følsomme data, har indblik (læseadgang), så det kun er de medarbejdere, der har brug for data for at kunne varetage sit arbejde, der har adgang.  

Varetager du opgaver, hvor det er nødvendigt at være i en bestemt indbliksgruppe, skal du lave en mail, hvor du oplyser:

  • Dit fulde navn
  • Medarbejdernummer
  • Mailadresse
  • Ansættelselsessted – afdeling/enhed
  • Oplys hvilke(t) indblik du skal have adgang til – Spørg din leder eller din kollega, hvis du er i tvivl - ESDH-sekretariatet vil selvfølgelig også gerne være behjælpelig, hvis du/I ikke er klar over hvilke(t) indblik, der skal bruges.
  • Send mailen til nærmeste leder/chef, som skal godkende, at du tildeles indblikket.
  • Videresend godkendelsesmail til esdh-sekretariat@adm.aau.dk, som registrerer mailen og videreekspederer den til ITS, som foretager selve oprettelsen.

ESDH-sekretariatet sender en meddelelse til dig, når indblikket er tildelt.